Ervaringsverhaal Yannick. |
Tijdens zijn studie Vastgoed & Makelaardij (nu Vastgoedkunde) aan de Hanzehogeschool in Groningen ontdekt Yannick Faber zijn interesse in taxaties en projectmanagement. Voor een schoolopdracht interviewt hij Peter Kobes, die werkzaam is als Register Taxateur bij Thorbecke. Peter vertelt Yannick wat hij zoal doet als Register Taxateur en daarmee wordt zijn interesse gewekt. |
Yannick solliciteert bij Thorbecke voor zijn afstudeerstage en onderzoekt de objectcoderingen van woningen. Daarnaast vervult hij werkzaamheden als WOZ-taxateur. Tijdens zijn stage start Yannick met het traineeship Specialist gegevensbeheer. Deze rondt hij in november 2024 succesvol af. Momenteel is hij projectleider in opleiding, wat hij in de zomer van 2025 verwacht af te ronden. In dit artikel neemt hij ons mee in een dag uit zijn leven.
Hij start zijn werkdag met een kop thee en het controleren van de mail. Yannick: “Op maandagochtend vul ik de projectmonitor in. Dit helpt mij bij het bewaken van de planning en het bijhouden van de kosten en opbrengsten van het project. Tijdens de weekstart deel ik de belangrijkste aandachtspunten met het team.
In mijn lunchpauze zit ik graag aan de keukentafel bij Thorbecke om gezellig bij te praten met collega’s. Ik vind het interessant om te horen waar ze mee bezig zijn, zowel op het werk als in hun privéleven. Of het nu gaat om een tof project, een nieuwe hobby of weekendplannen, vertel me er vooral over!
In de middag staan er een paar vergaderingen op mijn agenda. Ik heb overleg met de andere projectleiders, business managers en regiomanagers over de stand van zaken.
Hierna leg ik nog contact met de gemeente en onze medewerkers over hoe de projecten verlopen. Voor ik het weet is de dag alweer voorbij.”
“Als projectleider ben ik echt een spin in het web, ik heb veel contact met iedereen.”
Sinds januari 2024 is Yannick werkzaam in deze rol. Wat hem het meest aanspreekt aan deze functie is de mix van verschillende werkzaamheden. Yannick: “Elke dag is anders. Het oplossen van problemen en het stroomlijnen van het proces vind ik een mooie uitdaging. Ik houd de planning en de financiële monitor goed in de gaten, zorg voor een duidelijke afbakening en een goede werkverdeling binnen het team. Hierbij kijk ik naar de teamsamenstelling; werk ik met senior/medior collega’s met veel ervaring of met een junior die net binnen komt en nog opgeleid moet worden. Dan ben ik ervoor verantwoordelijk dat deze samenwerking goed verloopt.”
Als projectleider is het belangrijk om een helikopterview te behouden om projecten effectief te managen. Ook heeft hij een team om zich heen verzameld waarmee hij kan sparren. “Even overleggen met een kwaliteitsmedewerker, andere projectleider of regiomanager, kan helpen om bepaalde vragen op te lossen. Ik hoef het niet alleen te doen.” zegt Yannick.
App voor meer informatie met recruitment op 06-58 83 75 48 of bel met 088 888 3000.